loading...
دانلود
nasrcompany بازدید : 47 دوشنبه 09 اسفند 1389 نظرات (0)

در طی سالیان اخیر فضانوردان و رصد کنندگان فضا، به کمک تلسکوپهای قوی و عظیم (یا حضور در ماه یا مریخ) با تصاویرو شمایلی روبه رو شده اند که شباهتهای زیادی به صورتهای انسانی یا اجرامی دارد که در زمین یافت می شود.

کانال های آبیاری در مریخ

او 1000 خر قرن 19 و اوایل قرن 20 این باور وجود داشت که کانالهای زیادی در مریخ دیده می شود.
اولین شایعه در سال 1877 و زمانی شنیده شد که ستاره شناس ایتالیایی "جیووانی شیارپالی" به رصد خاک مریخ پرداخت و نام این حفره ها یا دالان ها را Canali به معنای کانال گذاشت . او گفته بود قصد ندارد با این کار به توصیف شکل و شرایط کانال بپردازد و تنها هدفش این است که بگوید این کانال، یک نهر آب است.
در این میان برخی افراد که به وجود موجودات فضایی در مریخ اعتقاد داشتند، از این تصاویر استفاده نموده یا به نوعی سوء استفاده کردند و بیان داشتند که این کانال ها را موجودات فضایی ساخته اند تا بتوانند آب را از مناطق مورد نظر به سمت بخشی هدایت کنند که خود در آن زندگی می کنند.
پس از مدتی، منجمی به نام "پرسیوال لاول" به این نظریه دامن زد و عنوان داشت که این کانالها کاملا هنرمندانه ساخته شده اند زیرا طراحی شیارها و جداره ها به گونه ای است که گویا موجودات فرازمینی این کار را انجام داده اند.
سرانجام در سال 1909 منجمی یونانی برای نگاه به مریخ از تلسکوپ 83 سانتی متری بهره برد و آن را در بهترین موقعیت نجومی در برابر زمین رصد کرد، او در نهایت وجود این کانالها را نتیجه خطای دید اعلام نمود و موجب شد تا تئوری کانال های آبیاری به مرور کم رنگ شود.

پلهای آهنی در کره ماه
در سال 1953 "جان اونیل" تصویر بخشی از کره ماه  را منتشر نمود و مطرح کرد که پلهای بسیار بزرگی را در کره ماه دیده است. او اظهار داشت هر دهانه این پل طبیعی گیگانتیک حدود 20 کیلومتر طول داشته و به صورت پایه پایه به یکدیگر متصل شده است. پس از وی یک فضاشناس انگلیسی و ترسیم کننده نقشه های ماه به نام " پرسی ویلکینز" گفته های او را تأیید کرد و عنوان داشت که از این اطلاعات در کتاب جدیدیش استفاده خواهد کرد. وی دارای طرفدارانی نیز بود که همه از جمله رصدکنندگان فضا بودند که به فرضیه وی و وجود پل ها اعتقاد داشتند. در این میان اتحادیه علوم فضایی انگلستان به هیچ وجه از او حمایت نکرد و حتی وی را تحت فشار قرار داد تا یک تکذیبیه در این خصوص صادر کند و از سمت خود در اتحادیه استعفاء دهد. البته بعدها توسط فضاپیمای آپولو از این پل ها تصاویری تهیه شد و مشخص گردید که تأثیر بازتاب نور و سایه ها در سطح پر فراز و نشیب کره ماه بوده است.

صورتک های انسانی در مریخ
در سال 1970 در پروژه ای به نام "مأموریت وایکینگ" که بخشی از آن مربوط به تصویربرداری از قسمت Cydonia در مریخ بود، تصاویری شبیه صورتک های ا 1000 سانی به دست آمد. ناسا که یک بار در خصوص وجود پل ها در مریخ اطلاعیه ای رسمی داده بود. این بار نیز وجود تپه ها و انعکاس نور را دلیل این امر عنوان داشت. این تصاویر توسط دوربین "مأموریت وایکینگ" گرفته شد و برخی این صورتک ها را دقیقا شبیه به آن چیزی دانستند که در منطقه ای از کلرادو و در بخش جنوب غربی آن وجود دارد. این تصاویر زمانی گرفته شده بود که نحوه تابش نور خورشید، پستی و بلندی ها را پدیدار می کرد و صورتک های مریخ نمایان می شدند. ناسا در برهه های زمانی متفاوت یکی از فضاپیماهایش را توسط گروهی از متخصصین و دانشمندان مجددا بازسازی نمود تا بتواند تصاویری با کیفیت بسیار بالا از این صورتک ها تهیه نماید. پس از به زمین رسیدن تصاویر این ادعا به اثبات رسید که به راستی چنین شبه صورتک هایی وجود دارد. اما از فرسایش خاکی پدید آمده اند.

شهر Incan در مریخ
در سال 1972 دانشمندان حاضر در پروژه Marning در بخش جنوبی مریخ به سلسله کوه های متقاطعی برخوردند که نام آن را شهر Incan نهادند. تصاویری که از قطب جنوب مریخ گرفته شده بود نشان دهنده رشته کوه های از هم گسسته بود که همین طرز چیدمان آنها سال ها ذهن دانشمندان را به خود مشغول کرده بود. در سال 2002 دانشمندان این رمز را کشف کردند و تصاویر دوربین کاوشگر مریخ را مورد تحلیل قرار داده و متوجه شدند شهر Incan متشکل از یک ساختار بزرگ گرد بوده که از گذشته در مریخ وجود داشته است و می توان آن را حاصل برخورد اجرام آسمانی با سطح مریخ دانست.

وجود چهره عقاب
از سال 1990 که تلسکوپ فضایی هابل کار خود را آغاز کرد. هزاران تصویر تاکنون به زمین ارسال شده که توانسته بسیاری از رموز کیهان را معرفی یا کالبد شکافی کند و ناسا نیز بسیاری از این تصاویر را در روز ملی فضانوردی منتشر کرده و در معرض دید عموم قرار داده است. یکی از این تصاویر بسیار معروف، تصویر یک عقاب بود که که در سال 1995 گرفته شده است. بعد از نمایش این تصویر توسط شبکه سی ان ان در سراسر جهان تلفن های فراوانی به شبکه شد مبنی بر این که تصویری از حضرت مسیح در سحابی شکل گرفته است دلیل به وجود آمدن این شکل نیز چرخش گازهای موجود بود که با زمین هفت هزار سال نوری فاصله داشتند. البته دکتر "فیلیپ پلات" در وب سایت فضانوردان اعلام کرد زمانی که این تصویر شک گرفته بود، به پنج هزار سال قبل از میلاد مسیح بر می گردد. با این حال طی چند دهه اخیر عده ای از رصد گران فضا و آنها که مشغول نگارش کتب نجوم هستند به تحلیل و تهیه عکس از مریخ پرداخته و به دنبال شکل و شمایل خاصی در آن می گردند. د 1000 انشمندان معتقدند چنین تصاویری وجود دارد و دلیل شکل گرفتن آنها شرایط محیطی و اقلیمی بوده است.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 1421
  • کل نظرات : 9
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 9
  • آی پی امروز : 25
  • آی پی دیروز : 31
  • بازدید امروز : 30
  • باردید دیروز : 40
  • گوگل امروز : 2
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 100
  • بازدید ماه : 393
  • بازدید سال : 10,850
  • بازدید کلی : 80,761